Bumerang - Yazarkafe

Starbucks nasıl “Starbucks” oldu ?



Kahve bağımlıları buraya! Sizlerle (pek çoğumuzun mabet haline getirdiği J ) “Starbucks”ın  tarihini paylaşmak istiyorum.




Starbucks, 1971 yılında Seattle’da Pike Palace çarşısında bulunan bir dükkândan oluşuyormuş. Fikir babaları Jerry Baldwin,  Zev Siegel ve Gordon Bowker’mış. O küçücük mağazanın içinde buram buram kokan taptaze kahve çekirdekleri eminim herkesin ağzını sulandırmaya yetiyordur J. İlhamını Mobydick’den alarak adı, Starbucks olmuş ve bu da eski kahve tüccarlarının denizcilik geleneği ve açık denize olan aşklarından gelmekteymiş. Orijinal ismi “Starbucks Coffee, Tea and Spice” olmasına rağmen sonraları “Starbucks Coffee” olarak değişmiş.

Logosuna gelecek olursak: Antik Yunanca bilinen sözüm ona büyülü “Sirenler”, denizcileri güzellikleri ve verdikleri vaatlerle kandıran denizkızları olarak adlandırılıyorlarmış. Starbucks işlerinin denizci geleneklerini yansıtmasını istemiş, bu durumda denizkızı kullanmaları da kaçınılmaz olmuş.


1971 yılında kahvenin rengini yansıtacağını düşündüklerinden fonu kahverengi olan ve logosunda iki kuyruklu, üstsüz bir siren kullanmayı tercih etmişler.

1987 yılında ise logo değişme uğramış. Üstsüz olan siren ve kahverengi fon, yerini saçlarıyla kapalı bir sirene ve renk olarak yeşil-beyaz bir palete bırakmış. Neden yeşil derseniz; Starbucks yönetim kurulu ve icra başkanı nam-ı değer Howard Schultz’a göre yeşil renk paleti büyümeyi, tazeliği, benzersizliği ve refahı yansıtıyormuş. Aynı zamanda halka içerisinde her iki yanında yıldız olan şirketin ismini de yazmışlar.



Üçüncü logo ise 1992 yılında düzenlenmiş ve bu sefer denizkızını yakın çekim ele almışlar, sadece çift kuyruğu görünüyormuş ve onun dışındaki her şey aynı kalmış.



2011 de 40. Yıl şerefine logo yeniden düzenlenmiş. Modernleştirilmiş logo tasarımı yeşil renkteki Siren’i öne çıkarmış. Şimdilerde gördüğümüz tasarım ise Lippincott’a ait ve dairesel formun içerisinde genişletilmiş iki kuyruklu bir Siren kullanmış, şirket adını ve yıldızları çıkarmayı tercih etmiş.



Bugün Starbucks’ın 65 ülkede 21.000 üzerinde mağazası var ve kahve severlere ev sahipliği yapmaya devam ediyor.

Haydi, şimdi okumak istediğiniz ama bir türlü fırsat bulup kapağını bile kaldıramadığınız kitabınızı alın ya da kahve sözü verdiğiniz ve asla görüşmeyi beceremediğiniz bir arkadaşınızla her gün yaptığınız şeylerden sıyrılıp biraz başka şeylere, en önemlisi kendinize zaman tanıyın.

Ve merak edenleriniz varsa hayır, bu satırları yazarken asla ama asla kahve yudumlamıyorum. J
Afiyet olsun..


Yorumlar

Popüler Yayınlar